Da li je pismenost samo u olovci?

piše: Mateja Opačić

Situacija (1)

Kaže mi jedna nastavnica: “Ja im napišem domaći na tabli, a jedan od njih uzme mobilni da slika!!! Htela sam da ga zadavim!”.

– Pa, zar to nije logično? – rekoh joj.

– Kako logično? Pa, valjda treba da prepiše sa table, a ne da slika?

Mislim da treba da slika telefonom. Prvo, ne bi bilo greške u prepisivanju, drugo, niko ne bi mogao da ga optuži da je loše prepisao i da nije to domaći nego nešto drugo. A, takođe, ovako je i brže. I pored sve dobre volje, ne vidim u čemu je problem.

Situacija (2)

Učenik srednje škole donosi odštampan sastav iz srpskog jezika, a nastavnica mu daje jedinicu. Zar se pismenost pokazuje samo ako se piše rukom? Onda bi ispalo da svako ko radi na računaru – nije pismen. U čemu je problem? Nisam napisao više od par reči rukom za predhodnih 10 godina, ali na računaru sam napisao hiljade strana teksta. Pitam se, da li postoji neki pisac koji sada piše rukom svoja dela. Novinari ne pišu rukom, a ni ljudi koji se bave biznisom niko ne koristi olovku i papir. Izgleda da su deca jedina koja su osuđena da koriste metode iz prošlog milenijuma, a baš ona bi trebalo da prestavljaju budućnost.

Ili možda negde grešim?

Advertisements

2 responses to “Da li je pismenost samo u olovci?”

  1. Gost says :

    U situaciji 1, kao eventualni “problem” bih mogla istaci sledece:
    – nije korektno prema nastavnici koja se potrudila da takodje koristi metod pisanja, a mogla je onda u tom smislu isto da ga samo izdiktira (kako bi sebe stedela, kao i “prevazidjen” stil pisanja), a da ga deca snime, umesto slikaju
    – mozda nije korektno prema nekoj drugoj deci koja ne poseduju mobilni (iz ovog ili onog razloga), ili mozda poseduju ali ne sa opcijom slikanja ili snimanja – pravljenje svesne razlike medju decom

    Inace, i sama ne koristim olovku vise od 10 god. sigurno, osim kada se potpisujem, ili hvatam beleske dok mi neko daje neke informacije. Tu se javlja taj problem zbog skorog izbacivanja upotrebe pisanja rukom. Izgubila se rutina i brzina u pisanju 🙂

    Sve ima svoje prednosti i mane, i samo ih treba izbalansirati, a ne biti podeljen na “ovu” ili “onu” stranu

  2. Milena says :

    наставница је требала да подели већ отштампане задатке а не да их пише на табли. тако се штеди време, и креда 🙂 за то време су могли да ураде још један задатак и да појасне шта нје јасно. није то ресавска школа 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

%d bloggers like this: